Contact
Donații

AGENT GREEN este o organizatie mica, insa rezultatele vorbesc de la sine despre abilitatea de a utiliza resursele in cel mai efficient mod posibil. Pentru mai multe informatii, acceseaza pagina de donatii.

 

DN 66A primește acord ilegal de la Administrația Parcului Domogled

DN 66A primește acord ilegal de la Administrația Parcului Domogled

Agent Green dă ultimatum administrației parcului să retragă acordul pentru drum

Agent Green și organizațiile partenere au transmis astăzi APNDVC (Administrația Parcului Național Domogled – Valea Cernei) plângerea prealabilă pentru revocarea acordului la tronsonul 3 al DN 66A emis pentru SC Search Corporation SRL întrucât acesta nu respectă prevederile legislaţiei în vigoare [1]. Organizațiile (WWF, Grupul Milvus, Societatea Carpatina Ardeleană, Vier-Pfoten și Agent Green) au cerut totodată Consiliului Științific al parcului revocarea avizului care a stat la baza acodului dat de administrație [2].

”Sunt custode de arii naturale protejate și de situri Natura 2000. Cunosc foarte bine legislația și consider s-a comis un abuz în serviciu la administrația parcului Domogled în cazul DN 66A. Acest fapt constituie un semnal negativ pentru alte parcuri, pentru public și poate conduce la infringement pentru România”, a spus Janos Mark-Nagy, ecolog Societatea Carpatina Ardeleană.

Ilegalitatea acordului dat de administrația parcului constă în încălcarea articolului 22. alin. (5) pct. b) OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice prin care se interzic activităţile de construcţii-investiţii în zone de protecție integrală. Tronsonul 3 ar urma să fie realizat într-o mare parte în zone de protecţie integrală din Parcul Naţional 2000 Domogled – Valea Cernei. Aceste zone au fost desemnate conform Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului numărul 552/2003 privind aprobarea zonării interioare a parcurilor naţionale şi a parcurilor naturale, din punct de vedere al necesităţii de conservare a diversităţii biologice. Astfel, acordul nu are nicio bază legală și în consecință nici construirea DN 66A.

”După ce tronsonul 2 al DN 66A prin Parcul Național Retezat s-a construit ilegal, asistăm astăzi la încălcarea legislației de mediu și pentru tronsonul 3 al drumului. Prin acordul pe care l-a dat, directorul Parcului Național Domogled Gașpar Ioan, a devenit complice la construcția ilegală a DN 66A prin zone de protecție integrală. Rolul domniei sale este tocmai acela de a proteja parcul și nu de a aproba construcția unui drum național prin mijlocul acestuia. De aceea îi oferim domnului Gașpar o singură opțiune, revocarea acordului și demisia din postul de director al parcului. În caz contrar vom porni acțiunea în judecată pentru a evita repetarea istoriei din Retezat”, a spus Gabriel Păun, coordonatorul proiectului Revoluția ONG.

Societatea Carpatina Ardeleană, Agent Green, WWF, Grupul Milvus şi Vier Pfoten cer:
– Administrației Parcului Național Domogled – Valea Cernei să dispună măsurile care se impun, pentru corecta aplicare a dispoziţiilor legale, în sensul revocării în totalitate a acordului pentru studiul de evaluare a impactului asupra mediului al tronsonul 3 al DN 66A acordat S.C. Search Corporation S.R.L.
– Consiliului Științific al Parcului Național Domogled – Valea Cernei anuleze avizul pentru studiul de evaluare a impactului asupra mediului al tronsonul 3 al DN 66A acordat S.C. Search Corporation S.R.L.

NOTE:

[1] Acordul nr.38 al APNDVC dat companiei S.C. Search Corporation S.R.L. pentru Studiul de evaluare a impactului asupra mediului al obiectivului „Drum de legătură DN 66A, km 47+600 – km 66+204, Câmpu lui Neag – Cerna”,

[2] Acordul nr.37 al Consiliul Științific al PNDVC dat companiei S.C. Search Corporation S.R.L. pentru Studiul de evaluare a impactului asupra mediului al obiectivului „Drum de legătură DN 66A, km 47+600 – km 66+204, Câmpu lui Neag – Cerna”,

Proiect realizat cu sprijinul financiar oferit prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European (SEE).

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.