Contact
Donații

AGENT GREEN este o organizatie mica, insa rezultatele vorbesc de la sine despre abilitatea de a utiliza resursele in cel mai efficient mod posibil. Pentru mai multe informatii, acceseaza pagina de donatii.

 

Protestul pentru stoparea DN 66A se muta la Ministerul Mediului

Protestul pentru stoparea DN 66A se muta la Ministerul Mediului

Bucuresti – 3 august 2010

Agent Green si organizatiile partenere protesteaza astazi la Ministerul Mediului pentru a-l convinge pe ministrul Borbely ca este timpul sa se implice activ pentru stoparea definitiva a constructiei ilegale a DN 66A prin zone de protectie integrala si prin ultimul peisaj forestier intact din zona de clima temperata a Europei.

Dupa doua saptamani de proteste, timp in care ministerul mediului a vegetat in cazul DN 66A, am decis inchiderea taberei de rezistenta din muntii Retezat si continuarea demersurilor chiar la poarta principala unde ministrul Borbely intra in minister. Dorim sa il informam personal despre adevaratul impact al constructiei drumului si despre necesitatea implicarii imediate a domniei sale in acest caz”, spune Gabriel Paun, Presedinte Agent Green.

La intrarea in minister voluntari imbracati in costume de urs brun sustin un zid pe care scrie ”DOMNULE BORBELY, DN 66A – CAPAT DE DRUM” si cer ministrului sa opreasca definitiv constructia drumului pe criterii strict stiintifice. In timp ce o ursoaica lovita de o masina zace moarta intr-o balta de sange, un urs suparat arata un banner pe care scrie ”STOP DN 66A – PADUREA E CASA MEA!”. „„Am ales sa oferim ministrului aceasta scena pentru ca reflecta intru totul pericolul la care sunt expuse toate animalele salbatice din zona o data cu constructia acestui drum. Ursul brun este cea mai sensibila specie la fragmentarea habitatului. Asfaltul este primul pas pentru distrugerea habitatului ursului si a celorlate specii identificate de noi in cadrul studiului pe care il efectuam. Ramificarea infrastructurii si constructiile ce vor urma vor conduce la scaderea drastica a biodiversitatii in zona. Ii cerem ministrului sa nu permita asa ceva”, spune Luminita Tanasie, Manager Programe, WWF România.

Am ales sa ma alatur taberei de rezistenta din Retezat si sa continui protestul si la Ministerul Mediului pentru imi doresc sa protejez padurile intacte care adapostesc animale rare cum sunt lupul, ursul si rasul. La noi in Olanda si in Belgia nu mai avem asa ceva. Le-am distrus inca din secolul al XIX-lea. Sper ca Romania nu va face aceeasi greseala in secolul XXI”, spune Katrien Delille, voluntara WWF si studenta din Belgia la Universitatea Wageningen din Olanda.

In luna ianuarie a acestui an Agent Green, organizatiile partenere (Grupul Milvus, Asociatia pentru Protectia Liliecilor, Societatea Romana de Herpetologie, Societatea Carpatina Ardeleana si WWF) si profesori de la catedra de Taxonomie si Ecologie a Universitatii Babes-Bolyai, dar si de la Universitatea din Edinburgh (Scotia) au demarat primul contrastudiu stiintific de biodiversitate din Romania pentru a demonstra ca tronsonul 3 al drumului national 66A care masoara 19 km ar urma sa afecteaze zone de protectie integrala din ariile protejate pe care le traverseaza si sa distruga ireversibil ultimul Peisaj Forestier Intact din zona de clima temperata a Europei adapostit in muntii Retezat, Godeanu si Tarcu. Studiul ar urma sa fie finalizat in cel putin 3 ani, un raport intermediar urmand sa fie oferit ministerului la sfarsitul acestui an. Rezultatele preliminare ale contrastudiului arata deja ca biodiversitatea de aici este mult mai bogata decat este prezentata in studiul realizat de beneficiarului drumului. De exemplu au fost deja consemnate 108 puncte distincte pe unde mamiferele de dimensiuni mari si mijlocii au traversat drumul spre deosebire de beneficiar care gasise o singura urma de urs. Au fost identificate 26 de specii de lilieci. Beneficiarul drumului sustinea ca nu exista lilieci. Am gasit 34 de locuri de reproducere pentru reptile si amfibieni. Cei ce isi doresc drumul doar 2.

Organizatiile ecologiste cer domnului Borbely, ministrul mediului si padurilor sa opreasca definitiv constructia DN 66A pe criterii stiintifice.

 

Proiect realizat cu sprijinul financiar oferit prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European (SEE).

Continutul acestui material nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a Mecanismului Financiar SEE.

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.